Výpadok elektrickej energie

7 novembra, 2014

Pár viet k výpadkom elektrickej energie z minulých dní aj dneška: Na zabezpečenie spoľahlivosti siete ako takej (bez rozdielu čo šíri) tak ako naša spoločnosť robí všetko pre to, aby sme eliminovali možné výpadky nasádzaním redundatných (kritické prvky sú 2 niektoré 3 alebo až 4) riešení, každá iná spoločnosť ktorá poskytuje akékoľvek služby by mala svoje siete zabezpečovať tak, aby bola pripravená na scenáre ktoré sú bežné. Všetky distribučné siete a ich kritické prvky sa dajú kruhovať, dajú sa zdvojiť… 
Jediná vec, pred ktorou sa napríklad sieť ako tá naša účinne nevie brániť je to , keď nemá elektrinu alebo jej elektrický systém niečo zničí, pretože všetky jej prvky jednoducho potrebujú napájanie. 
Obe serverovne majú záložný systém, aj rozvodne sú osadené záložnými zdrojmi od spoločnosti APC ale pri týchto problémoch, ktoré sú veľmi časté najmä od leta tohto roku nepomáhajú ani tie. Priemerne po takomto jednom výpadku (včera ich bolo za noc 6) máme poškodenia najmä na týchto zariadeniach (záložných zdrojoch) a niekedy sú poškodené aj zariadenie za nimi. 
Za dnešnú noc a deň sme museli tiež vymeniť desiatky zariadení u zákazníkov (routre, Set Top boxy, switche… a to nehovoríme o množstve TV, počítačov či iných elektornických zariadení, ktoré dne snaši technici videli po včerajšej noci) takže si myslíme že je na mieste, aby kompetentní vysvetlili čo tieto veľmi časté problémy s elektrickou energiou spôsobuje a najmä čo chcú robiť aby situáciu vyriešili, pretože sú čím ďalej tým častejšie. 
Keby sa tu našiel niekto, kto si myslí že sme niečo zanedbali či sa dá ešte niečo spraviť lepšie , a napriek tomu, že naša spoločnosť  spravila opatrenia, ktoré spravila a v podstate dnes už máme všetko dôležité redundatné, nech sa nám ozve na helpdesk@e-net.sk . Ďakujeme

01:05: Podarilo sa nám všetky zariadenia nastaviť a všetko by malo byť plne funkčné. Máme žiaľ poškodené 3ks záložných zdrojov, ktoré musíme nechať opraviť a to pôjde až v týždni, je teda možné, že bude nutné v najbližších dňoch naplánovať servis týchto ktorý oznámime tu aj na facebook profile a budeme ho určite vykonávať v skroých ranných hodinách aby neafektoval prevádzku siete.

00:04: Aktualizácia stavu : Prečo sa výpadok opakuje – ako sme písali, musíme dokončiť konfiguráciu oboch kariet (primárnej aj záložnej) keďže sú na dvoch rôznych fázach (tak to musí byť ) na zálohovanje a nezálohovanej, žiaľ vždy keď prúd vypadne sa naša celá práca zruší a musíme začať odznova. Konfigurácia je veľmi zložitá, takže je aj časovo náročnejšia a zatiaľ sa nám nepodarilo ju dokončiť. Mrzí nás to, ale ináč sa to spraviť nedá . Ďakujeme za pochopenie a trpezlivosť.

23:15 Aktualizácia stavu: Znova sme bez prúdu   žial karta nebola dokonfigurovaná, takže prosíme ešte o trpezlivosť. 

22:49 Aktualizácia stavu : Kolegom sa podarilo sprevádzkovať prepojovaciu kartu, TV by mala do 5 minút fungovať.

22:31 Rýchla aktualizácia stavu: aj keď aktuálne nechápeme ako sa to stalo (ale vzniklo to opät po probléme na elektrickej sieti, ktorý sa javil ako výpadok ale evidentne to bol iný problém u ZSE), tak hlavná jednotka, ktorá má na starosti prepojenie TV služieb je úplne zaseknutá. Technici sa pokúšajú ju sprevádzkovať, zatiaľ žial neúspešne. Ak sa nepodari ju do 30 minút sprevádzkovať, musíme nasadiť a nakonfigurovať záložnú Odhadujeme že v najlepšom prípade sa TV služby rozbehnú do 30 minút , v najhoršom ak budeme musieť nahrádzať jednotku tak do 2 hodín. Výpadok internetových služieb sa týka iba veľmi malého percenta zákazníkov – tých ktorí sú prepojení na halvnú jednotku (niektoré rodinné domy)

Ďakujeme za pochopenie.

 

7.11.2014 od 21:31 evidujeme výpadok prúdu repsektíve iný problém spôsobený elektrickým napájaním, ktorý poškodil niektoré aktivne prvky siete, niektoré služby sú nefunkčné aktuálne pracujeme na odstránení poruchy. Ďakujeme za pochopenie a týmto srdečen pozdravujeme ZSE, ktorá celý tento týždeň dvíha tlak celej našej firme a jej technikom . 

21:55: Rýchla aktualizácia stavu – mnohí užívatelia hlásia ,že nefunguje TV služba. Internet a telefónne služby väčšine zákazníkov podľa doterajších informácií fungujú. Robíme všetko pre to, aby sme poruchu čím skôr opravili.

Komentáre